גנץ על הפגישות עם אבו מאזן: "לא נקדם כעת הסדרים מדיניים"

איתי גדסי No Comments on גנץ על הפגישות עם אבו מאזן: "לא נקדם כעת הסדרים מדיניים"

שר הביטחון בני גנץ השיב במליאה על הצעת אי האמון לאור התהליך המדיני בינו לבין אבו מאזן, והסביר את צעדיו מול הרשות והאסטרטגיה שלו כשר ביטחון לחיזוק הרשות הפלסטינית והלחצים מהעולם

בני גנץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע פגישותיו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הוגשה היום (שני) הצעת אי אמון בכנסת בגלל השיח הנסתר אותו מקדם שר הביטחון הרחק מהציבור הישראלי, ויש מי שכינו את מתן זכות השיבה הפלסטינית השקטה על רקע אישור אזרחות לעשרות אלפי פלסטינים ביו"ש.

שר הביטחון בני גנץ השיב במליאה על הצעת אי האמון ואמר, "נרצה או לא, הרשות הפלסטינית היא ההנהגה הלגיטימית והמוכרת של השכנים שלנו ולאורך השנים, בכל ממשלות ישראל מאז שהיא קיימת, יש לנו תיאום ושיתופי פעולה איתה, לצד מחלוקות עמוקות וקשות".

גהץ הבהיר כי "גם הנהגת הרשות הפלסטינית יודעת, שכדי להתקדם ולפתח את היחסים איתנו, עליה להגביר את המאבק הביטחוני בטרור, להפסיק את התשלומים למשפחות המחבלים ולבלום את התהליכים הבינלאומיים נגדנו".

גנץ הסביר כי "בניגוד למי שניהלו תהליכים מתחת לשולחן – אני בחרתי לנהל אותם בגלוי ברמאללה ובראש העין. לתאם, לעבוד בשיתוף פעולה, לחזק את הכלכלה – וגם לדרוש תמורה. ההחלשה ארוכת השנים של הרשות הפלסטינית, והסתרת היחסים, חיזקה את החמאס, פגעה בביטחון ישראל ונכשלה במבחן התוצאה".

לטענתו של שר הביטחון: "חיזוק הקשר עם הרשות הפלסטינית תוך עמידה על עקרונותינו, תורם גם לקשרים המדיניים והביטחוניים שלנו. הסכמי אברהם, שטוב שעשה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שקידם אותם, התאפשרו בין היתר משום שמנענו צעדים חד צדדיים של סיפוח".

גנץ אישר כי ככל הנראה התהליך המדיני נעשה בגלל לחץ אמריקני ואירופאי, "בכל פגישה ושיחה שלי עם גורמים אמריקאים, אירופאים ונוספים, הם מתמקדים בנושא, שואלים ומתעניינים, ומחזקים את המהלכים האלו ככאלו שתורמים ליציבות האזורית. גם אם נעצום עיניים ונגיד שהפלסטינים לא מעניינים את העולם – המציאות שוב ושוב הוכיחה ומוכיחה לכולנו אחרת".

בסיכום הדברים הבהיר גנץ כי "לא נקדם כעת הסדרים מדיניים, אך חובה עלינו לשמור על קשר שיאפשר אופק מדיני, שיבטיח את ביטחוננו, את עוצמתנו הבינלאומית ואת המשכו של החזון הציוני."



0 תגובות